joi, 14 aprilie 2011

Dieta Dukan un mod de a slabi frumos si sanatos!

Dieta Dukan reprezinta o abordare modificata a altor diete, astfel incat permite adaptarea la un nou stil de viata: unul sanatos.
dieta DukanDupa aproximativ 30 de ani de experienta cu pacientii sai, doctorul francez Dukan a scris despre sfaturile sale nutritionale si despre dieta care ii poarta numele. Aceasta dieta a devenit in scurt timp una foarte cunoscuta datorita nenumaratelor sale succese, astfel incat astazi se numara printre cele mai apreciate diete la Hollywood.

Dukan a mizat pe un regim care pastreaza musculatura, insa topeste depozitele adipoase. Astfel, asociata cu un program de sport, aceasta dieta permite obtinerea unui corp superb si tonifiat fara mari eforturi. De asemenea trebuie sa stiti ca muschii sunt mari consumatori de energie, astfel ca pastrarea lor ajuta si mai mult proceseul de slabire.

Astazi regimul Dukan a devenit chiar stil de viata, multe tari folosind produse Dukan pentru cei care au adoptat acest regim. Astfel putem gasi in Occident raioane intregi de produse Dukan destinate unui stil sanatos de viata.


Dieta medicului Pierre Dukan garanteaza in prima luna o pierdere de 5 pana la 10 kg, apoi o slabire treptata si sanatoasa.

Dieta Dukan prezinta patru faze importante: primele doua sunt destinate pierderii de kilograme si au durata limitata, pe cand ultimele doua sunt mai lungi si au ca rol mentinerea greutatii si sanatatii.


Prima faza a dietei sau faza de atac


O „urma” a acestei faze este mentinuta pe termen lung prin ziua de joi in care se va manca in faza de intretinere (ultima faza) ca in faza de atac. Va veti lamuri imediat despre ce este vorba.

In aceasta faza se consuma doar proteine, fara lipide sau glucide. Pentru ca se stie ca un regim proteic constipa, aveti voie dimineata, pe stomacul gol, o lingura de tarate cu lapte degresat.

Alimentele admise:
- Carne de pui, curcan, vita, peste, iepure sau manzat;
- Oua;
- Organe de pasare;
- Lapte si branza degresata;
- Fructe de mare;
- Condimente uscate otet, mustar, sare.

Puteti bea doar apa. Este obligatoriu sa consumati minim doi litri de apa pe zi, in caz contrar va veti simti rau. In fiecare zi trebuie sa mergeti pe jos jumatate de ora cursiv (adica nu adunati minutele de mers pe jos astfel incat insumate sa echivaleze jumatatea de ora).
Aceste alimente nu trebuie sa contina ulei, nu se prajesc, nu se ung cu unt sau alte alimente grase, smantana etc. Se consuma fierte, la gratar sau la cuptor.

Faza de atac poate dura intre 5 si 10 zile. Nu aveti voie sa depasiti 10 zile.



Faza de introducere a legumelor


In aceasta faza se introduc legumele sarace in zahar. Se accepta toate legumele mai putin morcov, porumb, cartofi, orez. Nu aveti voie fainoase sau cereale. Legumele se consuma doar crude. Se recomanda sa introduceti treptat legumele, incepeti cu cate o leguma la fiecare masa si pastrati lingura de tarate cu lapte de dmineata despre care am vorbit in prima faza. Nu aveti voie insa mai mult de un bol de salata la masa.

Atentie! Nici in aceasta faza nu ati introdus grasimile.


Aceasta faza se mentine trei saptamani sau pana se ajunge la greutatea dorita. Se mentin in continuare criteriile de la faza precedenta: mersul pe jos si hidratarea.

Faza de evitare a „efectului yo-yo”


In aceasta faza se reintroduc treptat restul alimentelor in felul urmator: in primele patru zile fructele si cerealele, apoi restul alimentelor dorite, introducand cate o grupa de alimente la doua zile.

Se vor evita in continuare urmatoarele alimente:
- Mezelurile, carnatii si preparatele afumate;
- Conservele;
- Mancarurile prajite;
- Untul, cascavalul si alte grasimi. Puteti folosi uleiuri vegetale, cu conditia sa nu le preparati termic.


Se mentine hidratarea si miscarea zilnica.


JOIA CEA MARE

Joia, asa cum am anuntat mai sus in faza de atac, va deveni ziua de regim strict proteic, joia se va manca numai ca in prima faza a regimului, exceptand masa de tarate de dimineata. Si dimineata se va manca proteic.

Aceasta faza se mentine cateva luni de zile.

Faza de stabilizare


Aceasta faza reprezinta o usoara adaptare a fazei precedente, mai exact va alegeti alimentele cu care va simtiti cel mai bine, dupa ce ati experimentat cateva luni tot felul de preparate in faza precedenta. Practic aceasta faza reprezinta finalizarea, acomodarea fazei precedente.

Faza de stabilizare se poate mentine ani de zile, reprezentand un stil de viata sanatos. Este recomandat sa consumati ziilnic legume si fructe crude, nu doar in preparate.

Hidratarea si mersul pe jos raman valabile. Puteti inlocui mersul pe jos cu un program de sport.

Sursa: Kudica.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Inscrie-te ACUM si tu! E GRATUIT!

Totalul afișărilor de pagină